22 October 2012

oh K.L.K !!

KLK kali ni sangat hepi sebab tak banyak aktiviti, hanya fokus kepada kayak ja, tapi teramatlah memenatkan mental dan fizikal!

SECARA RINGKASNYA...

4.45 ptg 18 oktober 2012

bertolak ke pusat sukan, angkut barang, tolong kawan2, nak kata angkut banyak sangat tu tak la.. dah ramai2 ni bnda jadi senang, alhamdulillah group B mmg terbaik(GB) ok! then bertolak ke alumni untuk berkumpul, dalam kul 6 gtu kot bertolak la ke pantai merdeka. 6.55 pm sampai gurun, rehat, makan n solat maghrib, alhamdulillah. kul 8 pm kami bertolak dalam kul 9 kami sampai. pasang khemah ada taklimat tentang kayak keesokkannya, bukan hari sabtu, tapi bertukar ke hari jumaat. malam lepak pantai merdeka, best, tangkap banyak gambar tapi bukan kamera aku, aku pakai kamera hp ja, mana nampak malam2. huhu.  tak ingat tdo kul bp.

6.55 pagi 19 oktober 2012

bangun lambat, nasib dah mandi, settle suma, tak g jogging pun, tak sempat. dalam 8.30 am bertolak ke teluk nipah, klk sem lepas, entry sebelum ni aku cakap dari titi semeling kan, salah, dari teluk nipah ke titi semeling, naik bas g sana, ambil kayak n ready, rupanya tak boleh nak start kat depan tu, kna angkut kayak ke hujung sana sebab lumpur tebal, azabnya tuhan ja yang tahu, bayangkanlah nak angkat kayak, ingat ringan ka? berat ya rabbi! belum kayak dah lenguh suma satu badan..huhu, habis kna lumpur, kasut tenggelam, macam2 lagi sementara nak mencecah air tu. dah cecah air, mula berkayak, penatttt.

Kejadian tak terduga

12 tghri camtu restla kat sebuah pondok usang terapung kat tepi bakau, lama juga la sementara nak tunggu makanan sampai. lec bagi arahan suruh g kayak kat satu jeti berhampiran, makanan dah sampai, sebelum tu member aku ada bagi kotak pertolongan cemas untuk d bagi pada budak yg naik bot, aku pun g la bagi, dalam selangkah aku nak patah balik tu, zupppp, kaki aku terpelosok dalam lubang kayu yang reput, adoiii sakitnya, dengan selamba aku tarik n bangun buat bodo ja, walaupun sakit.. huhu~ bengkak n lebam kaki aku tau!

2 petang camtu kami sambung kayak, hik hak hik hak, kul 5 lebih gtu sampai la kat titi semeling, perghh!! salin baju naik atas bas, tdo. sampai ja pantai merdeka asa macam nak nangis bila bangun tangan kiri aku cramp. aku balik khemah n rest. letih yang teramat! malam ada karok kat khemah area pantai merdeka.

20 Oktober2012

jaga ketibaan geng kayak jambori, tolong apa yang patut, selesai suma betolak balik dalam kul 6 lebih, sampai kul 8, aku tdo spnjang jalan sbb letih yang terlampau..

haha, makin bawah makin ringkas, boring la tulis n cita pnjang bnda yg tak brapa best n dalam keadaan yg tak berapa ada mood.. gagah perabih juga dah alang2 tulis, sekian..




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© To Dari Hati Nazirah 2015 | ® By KathyR’bain78™