1 December 2012

SEKSANYA SENGGUGUT..

Tanggal 29 November 2012, 430am aku bangun untuk kejut abang, sebab abang perlu prepare untuk naik flight. abang kat hotel Miri waktu tu, saat tu juga senggugut menyerang, sakit sakit dan terus sakit, aku memang mengalami senggugut sejak pertama kali cik p datang, dan aku amalkan ubat yang klinik bagi warna biru, 1st day datang, makan ubat, tidur dalam 1 jam dan terus lega. WAJIB TIDUR. Cik p aku berjalan lancar, datang ikut kitaran yang normal, dan banyak. (banyak yang normal)

Cik p tidak teratur,
Cik p  aku start tidak teratur awal tahun ni, mungkin stress, sebab banyak rahsia yang aku baru tahu yang disembunyi di belakang aku selama ni, lepas satu, satu, hati aku hancur  jiwa aku tertekan. mungkin itu salah satu sebab.

Ikhtiar utk sembuh lain pula jadinya,
ada yang cakap ubat tu tak elok sebab boleh merosakkan sistem peranakan, makan panadol ja bila sakit tu, bulan berikutnya aku pun try buat seperti yang dicadangkan, hampeh, memang senggugut aku berkurangan tapi Cik p aku kacau, datang sikit ja,sikit sangat. Bulan berikutnya pun macam tu, aku cuba VCO. bulan 1st amalkan VCO, Cik p datang none stop sampai kena g ambik ubat stop kat klinik. Then 2nd month alhamdulillah Cik p dah kembali normal,tak senggugut teruk,just lenguh2 ja, banyak, aku hepi.

Ku sangka panas hingga ke petang rupanya hujan di tengahari,
Dengan confidentnya aku tak bawa apa2 ubat pun datang U, aku menghitung hari, datang o preg?? genap hari ke 31, Cik p datang. dan kali ni sakit yang teramat2. hampir 5 jam aku menanggung derita dari 430 pagi. kesorangan dalam bilik, tanpa abang, tanpa mak tanpa sesapa, kalau aku mati tu memang mati sorang2 la. senggugut ni salah satu sakit yang tak mampu kita bayangkan, walaupun orang yg alaminya sendiri, sebab sakit senggugut tu kita akan tau bila dia datang ja, jadi sapa yang tak alami senggugut tu jangan cakap besar, sebab sakit tu yang teramat2. aku terlantar sampai ke tengahari, aku sakit sampai ke malam, 1 kelas pun aku tak g, walaupun kelas ecom hari tu ada listening test, aku redha.

2 gejala bila senggugut
1. muntah
2. cirit
pengalaman kali ni aku alami keduanya, dalam 'nazak' tengah sakit tu perut aku buat hal, nasib toilet depan pintu ja, gagah bangun, bila masuk bilik ja terus muntah, 2x.. seksanya saat tu. muntah sampai habis isi dalam perut. lemah sesangat. ingat mak, ingat abang, ingat semua, asa macam nak mati dah, ;-(

Malam tu abang datang ambik, kesan2 sakit masih terasa... Dasyatnya pengalaman kali ni setelah hampir 11 tahun. Mungkin sebab aku lalui sorang2 ja kali ni, dulu kat umah ada mak, adik2, ayah, bila dah kawin ada abang, kalau kat sekolah ada kakchik dan kawan2, kat poli pun ada kakchik dan kawan2. kat u?? hukhukhuk..

~google~

2 comments:

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

la sian nazirah yer...akak time cik p dtg xder pulak sengugut ni

NaZiRaH @ Ezyra said...

@Wanieys a.k.a IbuQalief

saya memang dari dulu g akak, huhu
ingat lepas kawin hilang, tak juga..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© To Dari Hati Nazirah 2015 | ® By KathyR’bain78™