7 January 2014

4th check up Klinik Desa

Pejam celik pejam celik dh check up kali ke 4 kan, kat klinik desa Permatang Keriang. Tapi kali ni sangat meletihkan, nasib time check up tu darah aku okey, memang risau giler la takut darah rendah, huhu

Gini storynya, hari Sabtu kan aku exam pagi, bila exam ni, sah2 la kita akan over night kan, jadi aku stay up sampai 3.30 pagi, tu ja yang mampu, pagi tu aku bangun jam 7.00am, solat mandi n siap.

Habis exam sekitar jam 11.30am, sampai ja bilik dalam 12.00pm gitu, terus g makan, lepak2 jap, bajet nak naik bas kul 1.45pm la. Naik bas?? Yer, hari khamis abang dah hantar balik U, jadi aku yang offer diri nak balik dengan bas, kesian abang nak datang ambik kat U, huhu

Ralit p ralit mai, tengah siap tu nampak bas lalu, eh, sharp plak 1.45pm kali ni, sedeynya, last2 aku naik bas 2.45pm, sejam sekali ja bas lalu. Abang dah sampai masa aku sampai tu, ;-) dalam 3.30 camtu.

Balik tu aku g bank, bank in duit, then ajak abang balik umah, yey!! Boleh main dengan adik Solehah, badan yang letih sebab tidur tak cukup terus hilang dengan telatah adik putih aku tu, abang izinkan aku stay kat umah, abang balik dulu sebab keta abang ada kat bengkel, so, malam sikit abang akan datang ambik aku.

Kalau dengan Solehah memang x rest la aku, main ja dengan dia, dok atas katil tu dalam kul10pm, gaya nak lelap abang kol gtau abang nak datang ambik, terus bangun n siap.

10 lebih aku sampai rumah, letihnya hanya Tuhan yang tahu, tapi tak tido pun, aku layan cita omputeh smpai kul12, pastu kemas2 barang, badan masa tu letih yang teramat. Yer la bayangkan dari 7.00am, aku tak rest langsung, dalam kul2 baru selesai semua, 17 jam tanpa rest!!

Aku dah tak tahan sangat, masa tu abang tengah layan tv, aku sayang abang n gtau aku nak masuk tdo dulu, bila masuk ja bilik nak lelap tetiba asa loya, asa lembik sangat badan, aku tak tahan dah, terus kuar g toilet, buekkkk, aku muntah, abang yang dok tengok tv terus berlari tengok aku, nasib aku tak kunci pintu, abang masuk gosok2 belakang aku n bagi air suruh kumur, time tu asa macam nak pengsan ja, aku letih sesangat, terus aku nangis sambil gtau abang “ bb letih” abang peluk aku sambil cakap suruh aku rest n tidur, huhu

Nyenyak aku tidur malam tu, esoknya bangun awal2 siap, g klinik n balik U terus, abang hantar, debarnya nak check, takut tekanan darah rendah sebab x cukup tidur, huhu, tapi alhamdulillah kali ni semua baik2 ja…

Nurse chek perut, nurse cakap dah asa, selalu dialog dia sama ja, “ perut kecik x ada asa apa lagi” tapi kali ni berbeza!! Hepinya aku dengar, hihi

Kesimpulannya,

4th chek up.. 5.1.2014

Berat  : 44.9kg ( NAIK 200g)
Baby : 16w ( nurse cakap, tapi ikut kalendar dah 17w)
Hb : 11.6 ( sebelum ni 10.8 )
Bp : 100/70 (maintain)


Nanti aku story apa petua Hb aku boleh naik banyak tu… next check up dekat Klinik Kk Tunjang, scan time!! Tak sabar sangat 26/1/2014, doakan semuanya baik2 ja yer..;-)

3 comments:

Mardiah Diana said...

Assalamualaikum dan salam singgah pagi dik...akak doakan semoga adik dalam keadaan sihat yer...

QasehnyaRania said...

kenapa x rehat yang.
sian bb
tapi alhamdulillah semuanya baik baik aja kan
cepat share petua tu ye

licha said...

semoga sentiasa sihat ye :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© To Dari Hati Nazirah 2015 | ® By KathyR’bain78™