22 February 2014

6th check up Klinik Desa

Seminggu kat U, aku dh balik kampung, bukan sesaja balik tau, tapi kena gi klinik, tarikh sepatutnya pegi adalah 16/2, tapi disebabkan aku malas nak balik, hari Rabu 19/2 baru aku kol klinik nak tanya aku kena gi ke x? (nurse tu tak kol pun tanya nape aku tak g hari ahad tu).

Nurse cakap mai la hari Sabtu, sebelum kul9 sebab selepas kul9 dia nak kena gi melawat baby ke rumah2. 8.20 aku dah kuar rumah, semangat tak? haha, tak dak orang pun.

Rutin biasa, gi kencing, cek air kencing kotor o tak, alhamdulillah start dari mengandung sampai la skang air kencing aku ok jerr. Then ambil darah, cucuk hujung jari ja, 1st cucuk 10.9, 2nd turun 10.5, nurse decide nak ambik bacaan pertama, sebab dia kata makin cek satgi makin turun, orang makin naik..haha

Then check tekanan darah plak, macam biasa 90/60, always rendah, nurse pesan suruh aku check kat U at least 2 kali seminggu.huhuhu..

Berat?? wowwww, naik mendadak.. 19 hari naik 1.9 kg, haha..nasib nurse tak marah..;-)

Check perut, ni part paling best, nurse tekan2 perut, then ambik pengesan jantung, aku memang teruja bab scan jantung ni, sebab minggu lepas nurse try scan tapi tak jelas lagi. Tengah2 nurse dok scan cari tu boleh plak baby tendang, haha, marah pa kejut dia pepagi, nurse kata, "haa, tendang", aku gelak2 dah, nurse scan lagi, baby kick lagi, aku memang gelak jerla, confirm nyer baby marah kaco dia tido, kan baby kaco bonda dia tengah2 malam...pepagi mesti la nak rest, tetiba plak nurse tekan2 kan...hihi ;-)

Alhamdulillah 130, apa 130 tu aku tak tau la, tapi nurse cakap ok...;-)

Baby memang aktif tendang menendang sejak2 ni, tapi tak dak la sampai timbul kat perut tu ketara sangat, cuma aku dapat rasa la tiap kali baby kick, hepi sangat tau!

Untuk kali yang keberapa kali aku nak panjatkan kesyukuran pada yang Maha Kuasa, kerana telah anugerahkan aku saat2 yang tidak ternilai ini, moga rakan2 di luar sana juga akan dapat rasai detik indah ini, amin...

Kesimpulannya di sini,

6th check up 22/2/2014

Berat : 48.9kg ( naik 1.9kg )
Baby : 24w1d
Hb : 10.9 sebelum ni 10.6

Bp : 90/60 sama jerr

*aku tak jadi nak scan 3D.

2 comments:

Mardiah Diana said...

Assalamualaikum dan salam singgah petang sabtu dik...semoga adik menjalani saat yang manis dengan penuh rasa kesyukuran...akak pun teringin merasa apa yang adik rasakan saat ini...mudahan di permudahkan yer dik..

QasehnyaRania said...

alhamdulillah.jaga diri dik :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© To Dari Hati Nazirah 2015 | ® By KathyR’bain78™