7 April 2015

GAJI PERTAMAKU

Syukur Alhamdulillah, dapat juga merasa gaji pertama, hihi.

26 tahun hidup, habis ja SPM dah kerja, then sambung POLITEKNIK 3 tahun, KAWIN, sambung UNIVERSITI 3 tahun. Last aku kerja makan gaji adalah pada tahun 2007. 2015 ni la kali pertama aku terima gaji atas kerja aku sendiri. Kalau side income aku dalam shaklee aku dah terima sejak Oktober 2014 lagi.

Gaji pertama ni, perkara besar yg aku akan belanja adalah buat spek. Sob sob sob, spek aku pecah, kena pijak dengan adik putih aku, tapi tak ralat sangat sebab memang nak kena tukar spek pun sbb power dah naik. Ralat juga sikit sebab spek tu abang yg sponsor, hukhukhuk.  Abang pula dah habis projek, rasa macam malas nak mintak abang sponsor lagi, hihi. Lagi pun memang dah niat dari awal kerja lagi, dapat gaji nanti nak buat spek. Aku nak buat yg package sekali UV, dulu buat dalam rm250++, sekarang mungkin dalam linkungan tu juga la kot, dulu sekali bingkai, skang nak pakai bingkai tu ja, just nak tukar cermin, bajet dalam rm250 gitu.

Gaji tak banyak pun, tapi syukur alhamdulillah dari xdak langsung kan, kebetulan abang dah habis projek, so aku tak da la membebankan abang sangat, setakat pampers susu dan keperluan lain abang mampu lagi, ni aku cerita bab aku, nak shopping ka, beli pa2 ka, biasala orang pompuan, time abang ada job, boleh la laju jer hulur kalau aku minta, now kena jimat la, aku paham, tapi kekadang ada juga aku kata abang KEDE, kahkahkahkah, jahat gila kan!! Nasib la abang tu hati kering, lagi pun aku kata dalam lawak ja.

Seminggu lagi bonus SHAKLEE pula masuk, alhamdulillah, sungguh tak sia2 join, anda pulun anda dapat, semua atas diri ja, bulan ni bonus aku hampir 10x ganda dari bonus bulan pertama dulu, hepi sangat dan syukur pada Allah atas rezeki yg Dia berikan.


7 comments:

sitirohaida said...

alhamdulillah..hasil pertama titik peluh kita sendiri kan...

SNM said...

Belanja guna duit sdiri lebih puas hati klu nak dibandingkan belanja guna suami yg bagi.. Hehehehe...itu pengalaman saya lah (^^,)

Regards,
Yana Afi Mohamed
FB : @yanapinkblossom
Twitter : @yanapinkblossom

najiahs said...

rasa puas dapt reward diri sendiri dgn hasil titikpeluh sendiri.

apa2pun kite kene bersyukur..kan

QasehnyaRania said...

kan.
betul tu
wow mcm menarik jr shaklee ni..

Anonymous said...

Tahniah la zira..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© To Dari Hati Nazirah 2015 | ® By KathyR’bain78™