5 June 2015

Abang Demam..

Seingat aku last abg demam masa aku kat hospital nk lahirkan Ainul. Abg letih sebab ulang alik dari Penang ke hospital hari2, start x sihat badan sampai la Ainul balik.

31hb Mei Ahad birthday Ainul yg pertama. Nnt aku buat entry special. Aku tak pi kerja sebab mak mertua aku kena pakat kenduri sampai 3 tempat. So kitorang x sambut apa2 pun. Just wish kat fb ja. Kebetulan pagi tu cucuk Ainul yg genap 1 tahun.

Esoknya mak ada keja kat tempat kenduri. Cadangnya abg akan jaga Ainul sementara mak nak balik, dan mintak tolong adik sikit2 apa yg patut. Sebab aku kena gi keja utk siapkan elaun. Ditakdirkan malam tu juga abg dan adik panas badan serentak. So, aku terpaksa ponteng lagi.

Badan abg memang panas sesangat. Habis basah bantal dan selimut tebal. Baju apatah lagi. Abg tidur bilik sebelah sebab Ainul x boleh tidur xdak kipas, dan abang pula demam so kena tidur tanpa kipas. Malam tu aku tiap kali jaga aku akan jenguk abg, rasa badan abg, topup air masak utk abg, kesian sgt, mmg bdn abg pns gila.

Esoknya 1Jun pagi2 lagi aku dah kejut abg suruh mandi. Bancuh air utk abg mkn dengan roti, alas perut utk mkn ubat, org demam mmg xdak selera, abg mkn sikit ja. Then terus tdo. Alhamdulillah petang 1Jun badan abang dah kebah, dah x panas...;-)

1 comment:

QasehnyaRania said...

alhamdulillah
demam belah utara blh accept juga. cepat kebah kalau demam belah lembah klang ni risau je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© To Dari Hati Nazirah 2015 | ® By KathyR’bain78™